دی جی 24

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

لنز رتروفوکال

لنز رتروفوکال : ، یا لنز وارونه‌کانون، نوعی  لنز واید انگل است، که  به شیوه  معکوس پیکربندی یک لنز تله فوتو تولید می شود. این لنز توسط پیر آنژنیو در سال ۱۹۵۰ میلادی در کشور فرانسه اختراع گردید و هنوز هم در فرانسه این  دوربین عکاسی رابه‌ احترام نام مخترع آن، رتروفوکال آنژنیو می گویند.

یک لنز تله فوتو از دو گروه  عدسی  محدب و مقعر که رو به روی هم قرار می گیرند ساخته می شود. این مکانیزم سبب کم شدن فاصله نخستین عدسی لنز با صفحه حساس عکاسی می‌شود. به این روش طول لنز کوتاه تر و دیگر مانند قبل بزرگ و سنگین نخواهد بود. حال اگر این مکانیزم را برعکس کنیم، عدسی اول، بیش تر از فاصله کانونی لنز از سنسور فاصله می گیرد. این ابداع پتانسیل طراحی و ساخت لنزهایی با فاصله کانونی کم تر از نرمال را برای دوربین تک‌ لنزی رفلکسی ایجاد کرد. به دلیل بودن آیینه در این نوع دوربین ها، فرصت نزدیک‌تر شدن لنز به حسگر برای ایجاد زاویه دید واید تر را نمی‌داد.

  • ۹۸/۰۳/۲۲
  • camera lens

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی