دی جی 24

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

پرتره گرافی

عکاسی پرتره : از دسته بندی های عکاسی که در بین عموم مردم از شهرت خاصی برخوردار است و بیشترین محبوبیت را بین مردم به خود اختصاص داده است عکاسی از چهره یا همان پرتره نامیده می شود . که در آن چهره ی سوژه ی مورد نظر هدف اصلی لنز های عکاس است. شاخه ای از عکاسی که جزو جذاب ترین بخش های این رشته ی دوست داشتنی چه در بین عکاسان آماتور و حرفه ای می باشد .

که وابسته به مهارت هایی است که یادگیری آن کمک شایانی در تبدیل شدن یک عکس به اثری برتر می کند . 
یادگیری این نکات جدای از آسان و ساده بودن آن جذاب و کارآمد است که شما را به آموزش مشتاق و برای عکس از پرتره ای به یاد ماندنی آماده میکند . توجه به حالات چهره ، پردازش نور ، نمای پشت مدل ، لنزی که از آن استفاده میکنید ، کادری که در آن سوژه را قرا می دهید و بسیاری نکات دیگر برای ثبت هر اثری لازم و موثر می باشد .

عکاسی پرتره چیست

نتیجه ی عکس از چهره بایستی این باشد که عکس بتواند بیان عواطف و احساس سوژه را به بهترین و طبیعی ترین شکل ممکن نمایش دهد . و نیز بتواند احساس شادی ، غم ، خشم ، عصبانیت شدید ، ترس ، دلهره ، اضطراب ، اشک ، شوق ، غرور و یا هر احساس حقیقی دیگری را در لحظه ثبت و این حقیقت به بیننده ی تصویر القا و به درستی درک شود .

چینش هنرمندانه ی نور در کنار ترکیب رنگ های همگون و تشخیص زاویه ای خلاقانه و انتخاب لنز و فیلترهای مناسب و ترکیب این المان ها ، نکاتی است که در کنار هم میتواند شما را تبدیل به یک عکاس باهوش و آینده دار کند .

از جمله نکات مهم و اساسی که در هر عکس از شخصی بایستی جزوه توجهات اصلی شما باشد وضعیت و نحوه قرار گیری دوربین مورد نظر نسبت به سوژه ی هدف ، موقعیت قرار گیری سوژه ، لنزی که قرار است از آن استفاده شود ، نمای پشتی سوژه ، زاویه انعکاس نور و ترکیب آن با سایه ، و بسیاری نکات دیگر مواردی است که یک به یک بایستی مورد توجه قرار گیرد .

نکات عکاسی پرتره

برای مدل شرایط آرامش روانی و امنیت ایجاد کنید تادر طبیعی ترین حالات خود با شما به گفتگو بنشیند .
نواقص چهره ی او را شناسایی کنید تا به زاویه درست برای لنز دوربین خود برسید .
به طور مثال اگر شکستگی بینی و فرم نامنظمی در چینش دندان های خود داشته باشد .
توجه به این نکات و تجزیه ی چهره ی او به شما تحلیل درستی در گرفتن عکس هایی طبیعی و حالت اصیل روحی مدل مورد نظر به شما کمک می کند . سپس به شکار لحظاتی که مدل با لنز شما زاویه ی مناسبی دارد بپردازید و با گرفتن شات های متعدد عکس ایده ال مورد نظرتان را ثبت کنید .

تاثیر نور در عکاسی پرتره

منبع نوری طبیعی و یا نور پردازی خاص در استودیو همچون رامبراند یا پروانه ای ، هر چه که باشد بایستی به نحوی تنظیم شود که یک القای عکس مصنوعی و یا شناسنامه ای را برای بیننده نداشته باشد
جزئیات حالات صورت ویا فرم گونه  چروک های اطراف صورت بگونه باشد که بخوبی نمایانگر حالات مدل باشد.
با تنظیم زاویه و نور و ترکیب سایه و نور در عین شفافیت ، با بازی نور و سایه به عکس های خود جان بدهید . ترکیب استفاده از نور طبیعی در کنار نورهای استودیویی می تواند به عکس های جلا دهد و در کیفیت نتیجه ی پایان کار بسیار موثر است .

تاثیر زاویه های نور در پرتره گرافی

نور در زوایای مختلف میتواند تاثیرات متفاوتی در چهره ایجاد کند .
گاهی نور از رو به رو میتواند تصویری کاملا مسطح و بدون عمقی را ایجاد کند .در نور مایل برجستگی ها نمایش بهتری دارد اما ممکن است قسمتی از چهره را در تاریکی پنهان کنددر نور مماس گاهی میتوان چنان عمل نمود چهره را نیم روشن و تیره جدا کرده و دو نیم نمود.هنگامیکه نور پایین به چهره بتابد حالت چهره بسیار خاص می شود و بیشتر برای موارد خاص وژانر ترس دلهره کاربرد دارد.

مطالب بیشتر راجع به عکاسی در دی جی 24

  • ۹۷/۱۲/۲۱
  • camera lens

عکاسی پرتره

پرتره گرافی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی