دی جی 24

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

لنز تیلت شیفت

لنز تیلت شیفت یا لنز کنترل پرسپکتیو ، لنز خاصی است که به کمک آن می‌توان صفحه کانونی تصویر را بچرخانیم که نتیجه این کار تغییر پرسپکتیو عکس می‌ باشد. برای ایجاد این تغییر لنز از خصوصیات منحصر به فردی بهره مند است که با ان، عدسی‌ها قادر به چرخیدنند و بر روی محور خود جابه جا می شوند.

لنز‌ تیلت شیفت بیشتر مواقع توسط عکاسان معماری استفاده می شود چرا که این‌ لنز، پرسپکتیو اشتباه خطوط همگرای عمودی را اصلاح می‌کند. اما به دلیل این که این لنز‌ها، فاصله‌ی کانونی بیش تری از لنز‌های ویژه عکاسان معماری دارند، اهداف و سوژه های آن‌ها هم متفاوت است. بر اساس آماری که در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر گشت، این لنز‌ها اکثرا برای عکاسی از غذا، محصولات و عکاسی پرتره استفاده می‌شوند.

ویژگی های لنز تیلت شیفت

ایجاد جلوه مینیاتوری

تصحیح خطوط همگرای عمودی

ضد انعکاس

حرکت افقی در محور خود

افزایش عمق میدان

امکان گرفتن تصاویر به سبک پاناروما

ساختارشکنی

زمانی که از لنز های کنترل پرسپکتیو استفاده می‌کنید، دیمنشن های تازه ای به کار شما ورود پیدا می کنند که قبلا وجود نداشتند. و این ابعاد کاملا عکاسی شما را تحت تاثیر قرار داده و حتی قواعد ابتدایی عکاسی هم زیر پا می گزارد.

  • ۹۸/۰۳/۰۵
  • camera lens

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی