دی جی 24

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

هود لنز

 هود لنز قطعه ای است پلاستیکی که جلوی لنز نصب شده و از flare جلوگیری می کند. فلیر به  حلقه هایی که با شکست مستقیم نور در تصویر به وجود کی ایند می گوینمد که حتی احتال دارد به عکس آسیب برسانند. هود به همراه لنز دوربین عکاسی به شما داده می شود اما اگر احیانا گم شد می توانید انرا به راحتی تهیه کنید.

از این گجت برای جلوگیری از رفلکت مستقیم نور خورشید استفاده می شود در واقع برای جلوگیری از پدیده فلیر.

 دی جی 24 هودی لنز پرایم از جنبه شکلی مثل لوله است و انتهای بزرگی دارد. هودی لنز زوم در قسمت انتهایی کمی منحنی است. این منحنی‌ها در حقیقت برش هایی هستند که به بازه زوم لنز بستگی دارند و به گونه ای طراحی می شوند تا لبه هایشان در تصویر نمایان نشود. هودی های لوله ای مختص لنز های پرایم اسن و برای لنز های زوم تنها از هود گلبرگی یا منحنی شکل استفاده می شود.

هودی لنز چه تاثیری دارد

با بلوکه کردن نوری که مستقیم به لنز می تابد باعث کاهش رفلکس نور نسبت به زاویه اپتیکال می شود. این نور مستقیم هرگز برای حسگر دوربین چیز خوبی نمی باشد. و سبب ایجاد اشکالی دایره ای یا هشت ضلعی رنگی روی عکس می شود. تابش مستقیم نور به لنز سبب پراکندگی رنگ می شود.

  • ۹۸/۰۲/۳۰
  • camera lens

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی